Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A filmek annyira pozitívan állítják be az alkoholfogyasztást, hogy a nézők a hatása alá kerülnek, és főleg a fiatalok többet is isznak James Bond és a többiek példáját követve.
Mondhatnánk azt is, hogy a "Bond-hatást" vizsgálták azok a kutatók, akik az Alcoholism: Clinical & Experimental Research (Alkoholizmus: Klinikai és Kísérleti Kutatás) című szaklapban tették közzé friss tanulmányukat. A szakértők megállapították, hogy a fiatalok többet isznak azon filmek után, ahol az alkoholt rendkívül ügyesen "tálalják" a nézőknek.
A mozilátogatókra, tévé előtt üldögélőkre, vagy DVD-n, neten filmezőkre
jelentős befolyást gyakorolnak ezek az alkotások, amelyekben az
italfogyasztás valamiféleképpen pozitív összefüggésben kerül elő.
A kutatók most azt vizsgálták, hogy milyen az alkoholfogyasztás ábrázolása a mozikban,
illetve, hogy mindez hogyan befolyásolja azt, hogy a nézőknek tetszik-e
az adott műsor. S persze azt is megnézték, hogy ha a sztárok sok
alkoholt isznak a filmben, akkor utána a nézők tényleg többet
fogyasztanak-e.
A kutatók 159 főiskolásnak - életkoruk 18 és 30 év között ingadozott
- mutattak nyolc különböző moziklipet. Ezekben az alkohol pozitív vagy
negatív kontextusban szerepelt - írja a brit lap, a Daily Mail.
Ezután megkérdezték őket, hogy mennyire érintette meg őket a film, illetve mennyire esne jól nekik egy ital. A kísérlet azt mutatta, hogy azok a filmek, amelyek az alkoholt pozitívan ábrázolták, inkább felébresztették a fiatalokban az ital utáni vágyat.
A kutatás azt is kimutatta, hogy az effajta alkoholos
"termékelhelyezés" egyre alattomosabbá, egyre kevésbé feltűnővé válik a
filmekben, és így a hatásuk is erősebb.
Marloes Kleinjan, a nijmegeni (Hollandia) Radboud Egyetem
professzora szerint a filmek 80-95 százalékában feltűnik az alkohol,
márpedig ezen esetekben általában pozitív összefüggésben. De nemcsak a
mozik, hanem a reklámok is hatnak, sőt a digitális média, például a Facebook is gyakorolhat hasonló hatást.
A hatásmechanizmus persze nem túl bonyolult: a fiatalok hajlamosak példaképnek tekinteni a mozihősöket,
így aztán a filmszereplők alkoholhoz való hozzáállása befolyásolja az
erre fogékony nézőket. Renske Koordeman, a témáról disszertációt író
egyetemista szerint a nézők sokszor nincsenek is tudatában annak, hogy
"alkoholbemutatót" néznek. A termékelhelyezés itt inkább manipulált
lehet, mint a reklámokban. Az italgyártók ugyanis fizet(het)nek a márka
megjelenítéséért. Ez a "Bond-hatás" pedig erősebb is lehet, mint a reklám, hiszen a nézők nem "hirdetésként" értelmezik ezt.
Mindezek nyomán a kutatók szigorúbb szabályozást szeretnének elérni,
ami a filmbeli megjelenítéseket illeti, és a masszív ivászatok
bemutatását a tévében például csak késői órákban engednék.
Forrás.http://www.hazipatika.com/napi_egeszseg/belgyogyaszat/cikkek/miert_iszunk_alkoholt_meglepo_oka_van/20140522103722&utm_source=hirstart.hu&utm_medium=www&utm_campaign=hirstart_20140523
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 3 hete itt:
Érezd magad jól a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!