Vitalitás betegség: Miért iszunk alkoholt? Meglepő oka van

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2535 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 942 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1458 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2535 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 942 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1458 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2535 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 942 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1458 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2535 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 942 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1458 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 A filmek annyira pozitívan állítják be az alkoholfogyasztást, hogy a nézők a hatása alá kerülnek, és főleg a fiatalok többet is isznak James Bond és a többiek példáját követve.

 

Mondhatnánk azt is, hogy a "Bond-hatást" vizsgálták azok a kutatók, akik az Alcoholism: Clinical & Experimental Research (Alkoholizmus: Klinikai és Kísérleti Kutatás) című szaklapban tették közzé friss tanulmányukat. A szakértők megállapították, hogy a fiatalok többet isznak azon filmek után, ahol az alkoholt rendkívül ügyesen "tálalják" a nézőknek.

 

A mozilátogatókra, tévé előtt üldögélőkre, vagy DVD-n, neten filmezőkre jelentős befolyást gyakorolnak ezek az alkotások, amelyekben az italfogyasztás valamiféleképpen pozitív összefüggésben kerül elő.

A kutatók most azt vizsgálták, hogy milyen az alkoholfogyasztás ábrázolása a mozikban, illetve, hogy mindez hogyan befolyásolja azt, hogy a nézőknek tetszik-e az adott műsor. S persze azt is megnézték, hogy ha a sztárok sok alkoholt isznak a filmben, akkor utána a nézők tényleg többet fogyasztanak-e.

A kutatók 159 főiskolásnak - életkoruk 18 és 30 év között ingadozott - mutattak nyolc különböző moziklipet. Ezekben az alkohol pozitív vagy negatív kontextusban szerepelt - írja a brit lap, a Daily Mail.

 

Ezután megkérdezték őket, hogy mennyire érintette meg őket a film, illetve mennyire esne jól nekik egy ital. A kísérlet azt mutatta, hogy azok a filmek, amelyek az alkoholt pozitívan ábrázolták, inkább felébresztették a fiatalokban az ital utáni vágyat.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az effajta alkoholos "termékelhelyezés" egyre alattomosabbá, egyre kevésbé feltűnővé válik a filmekben, és így a hatásuk is erősebb.

Marloes Kleinjan, a nijmegeni (Hollandia) Radboud Egyetem professzora szerint a filmek 80-95 százalékában feltűnik az alkohol, márpedig ezen esetekben általában pozitív összefüggésben. De nemcsak a mozik, hanem a reklámok is hatnak, sőt a digitális média, például a Facebook is gyakorolhat hasonló hatást.

A hatásmechanizmus persze nem túl bonyolult: a fiatalok hajlamosak példaképnek tekinteni a mozihősöket, így aztán a filmszereplők alkoholhoz való hozzáállása befolyásolja az erre fogékony nézőket. Renske Koordeman, a témáról disszertációt író egyetemista szerint a nézők sokszor nincsenek is tudatában annak, hogy "alkoholbemutatót" néznek. A termékelhelyezés itt inkább manipulált lehet, mint a reklámokban. Az italgyártók ugyanis fizet(het)nek a márka megjelenítéséért. Ez a "Bond-hatás" pedig erősebb is lehet, mint a reklám, hiszen a nézők nem "hirdetésként" értelmezik ezt.

Mindezek nyomán a kutatók szigorúbb szabályozást szeretnének elérni, ami a filmbeli megjelenítéseket illeti, és a masszív ivászatok bemutatását a tévében például csak késői órákban engednék.

 

Forrás.http://www.hazipatika.com/napi_egeszseg/belgyogyaszat/cikkek/miert_iszunk_alkoholt_meglepo_oka_van/20140522103722&utm_source=hirstart.hu&utm_medium=www&utm_campaign=hirstart_20140523

Címkék: alkohol ivászat

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Keczánné Macskó Piroska írta 1 hete itt:

Jó szórakozást a klubban!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu