Vitalitás betegség: Gyereksarok.

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Testmotgás kicsiknek és nagyoknak.

Sokaknak az egész életét végigkíséri a folyamatos küzdelem a testsullyal.Mindez már akár egész kiskorban megkezdőthet.Gyermekkorban is nagyon fontos a napi testmozgás,és az,hogy kialakuljon a sportokhoz,testmozgáshoz való kötődés.Ne hagyjuk,hogy gyermekünk a kanapéba süppedve vagy a számítógép előtt töltse el napjait!Mozduljunk ki együtt a szabadba!Játszunk,tornázzunk!Egy kis mozgás mindenkinek jót fog tenni.

Az általános iskolákban szerencsére egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a mindennapos testmozgás,sportolási lehetőségek biztosítására.A fizikai állapot,a mozgáskoordináció fejlesztése nagyon fontos kisiskoláskorban,de érdemes tudni azt is ,hogy személyiség formálásában is nagy szerep jut a sportoknak.A gyermekek megtanulnak győzni,veszíteni,betartani a szabályokat,együttműködni a társaikkal.Emellett még számtalan más,az életben később fontos és szükséges kompetenciát sajátíthatnak el egy-egy testnevelésóra alkalmával.

Az iskolai testnevelésórákon a legalapvetőbb feladatok közé tartoznak az úgynevezett rendgyakorlatok.Ennek során rövid,jól érthető utasításra-vigyázz,pihenj stb:-kell végrehajtaniuk a feladatokat a gyerekeknek,általában csoportosan.Ilyen például:az alakzatok és azok változtatása-tornasor,kör stb:-,a különböző álllások,a menet és a futás vagy a testfordulatok elsajátítása is.Az efféle gyakorlatok az önuralom fejlesztése mellett megtanítanak a rend és a szabályok betartására.Másik fontos szakasz a gimnasztika,idetartoznak például a különböző 4 ütemű vagy a padon,bordásfalon végzett feladatok,a természetes gyakorlatok,mint a futás,kúszás,dobás.Ezek a későbbi összetett,nagyobb erőkifejtést,koncentrációt igénylő műveletek megalapozására szolgálnak.

A fő gyakorlatok közé tartoznak többek között a torna,az atlétika,a labdajátékok,a testnevelési és a népi játékok gyakorlatanyaga is.A talajtorna a szekrényugrás vagy akár a gyűrű használata is ide sorolható.A helyas testtartás kialakításában,az egyensúly fejlesztésében,a mozgáskoordináció és a ritmusérzés kifejlesztésében is mind-mind nagy segítséget nyújthatnak az ilyen jellegű felsdatok.A gyermekek számára talán a legizgalmasabb a testnevelési és labdajátékok.A fogócskátol a váltóversenyeken át a kosárlabdáig számtalan dolog tartozik ebbe a csoportba.Rendkívüli módon fejleszti a testet és a szellemet egyaránt.A győzni akarás,a csapatjáték,a szabályok betartása és még rengeteg más képesség megtanulásával neveli a gyermekeket a nagybetűs életre.Éremes még megemlíteni az úszást is.Ez a sportok egy plyan formálya,amely szinte az összes izoncsoportot egyszerre mozgatja meg,és emellett a légzőrendszert is igen jól fejleszti.Túlsúlyos gyermekeknek kifejezetten előnyös lehet,hiszen nem terheli a gerincet,az izületeket,mégis alaposan átmozgat.

 

Tudtta-e?

1886-ban Eötvös József vallás és közoktatási miniszter tette kötelezővé az iskolai tornaoktatást.

Címkék: pingvin magazin 2013 március 30.

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu