Vitalitás betegség: 10 DOLOG, AMIT TUDNOD KELL A KÁVÉRÓL

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2542 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1318 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A KÁVÉ, A VILÁG EGYIK LEGSZÉLESEBB KÖRBEN FOGYASZTOTT ITALA, HATÁSA AZONBAN MÉG MINDIG VITA TÁRGYÁT KÉPEZI. TUDÓSOK RÉGÓTA FOGLALKOZNAK EZZEL AZ ILLATOS FŐZETTEL.

Vajon megöl, vagy inkább hozzásegít a hosszú élethez? Mitől lesz tökéletes egy csésze kávé? A koffeinmentes tényleg koffeinmentes? És vajon ki volt az első aki élvezhette az első kávé ízét? Jöjjenek a válaszok!

1. A KOFFEIN MEGÖLHET

Annak ellenére, hogy ismerjük az előnyeit, a kávé halálos is lehet. De ehhez, egészségügyi szakértők szerint, gyors egymásutánban 80-100 csészével kellene meginni. Azt tanácsoljuk, ne próbáld ki! A túl sok koffein veszélyére 2015 szeptemberében az FDA is felhívta a figyelmet, a koffein

porral kapcsolatosan, ami egy nagyon erős anyag, és gyorsan igen nagy népszerűségre tett szert.

2. A KOFFEIN JÓ IS LEHET

2014-ben, 2015-ben és 2016-ben számtalan tanulmány megállapította, hogy a kávé jót tesz a májnak, csökkenti a szívinfarktus- és a vastagbélrák kockázatát, és mint az a Circulation folyóiratban megjelent, napi 1-5 csésze kávé csökkentheti a korai halál kockázatát. Egy 2016-ban megjelent tanulmány fordított kapcsolatot talált a kávé fogyasztása és a szklerózis multiplex előfordulása között.

 

3. A KOFFEIN FOKOZHATJA A NEMI VÁGYAT

Patkányoknál működött. A kutatók állítják, hogy a kávé fokozhatja a szexuális élményt, de csak azoknál, akik nem rendszeres fogyasztók.

4. A KOFFEIN CSÖKKENTHETI A FÁJDALMAT

Mérsékelt koffeinfogyasztás – ami egyenlő napi két csésze kávéval – megszüntetheti az edzés utáni izomlázat egy tanulmány szerint. Azonban a kutatásban olyan alanyok vettek részt, akik nem rendszeres kávéfogyasztók. Egy 2012-es vizsgálat során kiderült, hogy akik kávét fogyasztottak, mielőtt leültek a számítógéphez dolgozni, kisebb arányban szenvedtek nyak- vagy vállfájástól. Sajnos nem áll rendelkezésre olyan vizsgálat, amelyet elég széles körben végeztek volna, de azért érdemes próbált tenni a kávé fájdalomcsillapító hatásával.

5. A KOFFEIN TÉNYLEG ÉBREN TUD TARTANI

Egészségügyi szakértők óva intenek attól, hogy a lefekvést megelőző 6 órában kávét fogyassz, mert hatása még órákig tarthat. A 2015-ben megjelent tanulmány úgy találta, hogy a koffein összezavarhatja a szervezet belső óráját, amely megmondja, mikor menj aludni. Egy másik tanulmány szerint az éjszakai műszakban dolgozók napközbeni alvását is tönkreteheti a kávé.

6. A KOFFEINMENTES KÁVÉBAN IS VAN KOFFEIN

Ha 5-10 csésze koffeinmentes kávét megiszol, akkor annyi koffeint juttatsz a szervezetedbe, mint egy vagy két csésze koffeintartalmú kávéval, állítja egy tanulmány.

7. VEGYSZEREKKEL KOFFEINMENTESÍTIK A KÁVÉT

A kávébabot gőzölik, hogy a koffeint kioldják és az a felszínre emelkedjen, amit aztán egy szerves oldószerrel, metil kloriddal, mosnak le a kávébabról.

8. NEM A KOFFEINTŐL KESERŰ

Sokan a keserűsége miatt nem szeretik a kávét, ami egyébként nem a koffein miatt keserű, hanem a benne található antioxidánsok miatt.

9. A JÓ KÁVÉ A PÖRKÖLÉSEN ÉS A FŐZÉSEN MÚLIK

A nagyszerű íz a kávé pörkölésén és főzésén múlik. A pörkölés során az olajat a kávébab belsejébe zárják, ez a folyamat 400 fok körül kezd beindulni. Minél több olajat tartalmaz egy kávészem, annál erősebb az íze. A kávék koffeintartalma függ attól is, hogy főzés során mennyi víz folyik át a kávén. Így fordulhat elő, hogy egy normál kávénak magasabb a koffeintartama, mint egy kapucsínónak. A sötétebb pörkölés pedig több koffeint is jelent.

10. A KÁVÉT KECSKÉK FEDEZTÉK FEL

Ezer évvel ezelőtt Afrika egyik domboldalán egy pásztor vette észre, hogy kecskéi egész éjjel ébren voltak, miután ettek egy bokor piros gyümölcséből. A pásztor elmesélte az állatok felfedezését a közelben lakó szerzeteseknek, akik ezután, köszönhetően a kávécserjéből készült főzetnek, sokkal hosszabb éjszakai imádkozásokat tudtak tartani.

+1. A KÁVÉ TUTI ANTIOXIDÁNS-FORRÁS

Egy tanulmány kimutatta, hogy az amerikaiak a legtöbb antioxidánst a napi kávéadagjukból nyerik. Egy-két csésze naponta elég is. Aki pedig nem szereti a kávét, az kipróbálhatja a fekete teát, ami a második legnagyobb antioxidáns forrás, ezt követi a banán, a szárazbab és a kukorica.

Forrás:https://wellnesscafe.hu

Címkék: egészség kévé

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu