Vitalitás betegség: EGÉSZSÉGES-E LÁMPA VAGY TV FÉNYNÉL ALUDNI?

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2544 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 892 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1239 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2544 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 892 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1239 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2544 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 892 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1239 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2544 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 892 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1239 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

 

network.hu


 

Ahány ház annyi szokás, de egyet nem árt tudni, hogy a mesterséges fénynél való alvás csúnyán felborítja a hormonháztartást és a bioritmust is.

Az éjjeli lámpa fénye megnyugtató, tévére pedig kifejezetten kellemesen el lehet szenderedni, de ezek mind károsan hatnak a szervezetre, még akkor is, ha rövid távú hatásuk azonnal nem érzékelhető.

Amíg a kék-és sárgás fényárban úszó szobában éjszaka látszólag nyugodtan pihen a test, valójában az alvásminősége nem jó, a lámpafény miatt, a hormonháztartása pedig ingatag.

A rendszeres lámpafény melletti alvás, legyen szó letakart vagy gyenge fényű izzóról, nem egészséges, mert felborítja a szervezet bioritmusát. A hormonális és szelekciós folyamatokat nagyban befolyásolja a lámpafény. Miért? Mert a szervezet elalvás előtt a sötétben melatonint kezd termelni. Ez a hormon felelős a pihentető alvásért, ám a hormon szintje akkor lesz megfelelő, ha teljes sötétségben fekszünk.

A TV, számítógép és egyéb kék fényt kibocsátó eszközök a legkárosabbak az alvásminőségre. A kék fény úgy működik, mint egy ébresztőóra: csökkenti a melatonin szintet a szervezetünkben, hogy felébredjünk. Persze ez napközben jó, mert serkenti a tevékenykedést, ám este kifejezetten káros.

Ugyan ide sorolható az energiatakarékos izzó fénye, és a hagyományos lámpáé is. A szakemberek felhívják rá a figyelmet, hogy a legjobb lenne, ha lefekvés előtt legalább 1 órával nem használnánk elektronikai eszközöket. Továbbá azt tanácsolják, ha mindenképp fénnyel tudunk csak aludni, akkor használjuk vörös fényt, mert az nem ártalmas az alvásminőségre nézve.

Tehát, ha semmiképp nem tud sötétben aludni, akkor a hagyományos éjjeli lámpa fehéres, sárgás fényét, cserélje le, és használjon helyette vörös fényt, ami nem borítja fel a szervezet egyensúlyát hormonális szinten.

 

Forrás:http://biokalauz.hu

 

 

Címkék: alvás egészség lámpa tv

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu