Vitalitás betegség Blog: 2015. augusztus

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2543 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 905 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1298 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2543 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 905 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1298 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2543 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 905 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1298 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Vitalitás és Betegségek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2543 fő
  • Képek - 332 db
  • Videók - 609 db
  • Blogbejegyzések - 905 db
  • Fórumtémák - 165 db
  • Linkek - 1298 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Vitalitás és Betegségek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Vitalitás és Betegségek hírei - 2015. augusztus

network.hu

 Manapság egyre többen választják a húsmentes életmódot, ami igenis lehet izgalmas, ízletes és nagyon változatos. A hét végén Budapesten is megismerkedhetsz a vegetáriánus konyha remekeivel, és hidd el, érdemes! Számos híresség is próbálkozott ezzel az életmóddal - lássuk, nekik hogy sikerült!

 

 

Akiknek bevált

Kristen Bell színésznőneknagyon bejött a vegetáriánus életmód, ő tényleg lelkesen követi és hirdeti a húsmentes életet. Hogy miért lett vega?

Tovább 

network.hu

A Saar-vidéki Egyetem (Németország) munkatársai szerint a napközbeni rövid szundikálás mintegy ötszörösére fokozza a memória teljesítményét. 

Mindannyian éreztünk már fáradtságot iskola, vagy munka közben, amikor azon kaptuk magunkat, hogy az agyunk nem ott jár. A Neurobiology of Learning and Memory olalain megjelent tanulmány azt állítja, hogy a megoldás a napközbeni 45-60 perces alvás lehet, ami a memóriát és a tanulási teljesítményt 5-szörösére javíthatja.

Tovább 

 

network.hu

 Egyre több celeb nyilatkozik elismerően a meleg citromos vízről: a nap első italaként fogyasztva remek méregtelenítő, étvágyfokozó, súlycsökkentő és gyomornyugtató, olyannyira, hogy Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston és Claudia Schiffer is esküszik rá. A szakértők viszont korántsem lelkesek az itallal kapcsolatban.

 

A fogászok kifejezetten eltiltanának minket attól, hogy meleg citromos vizet igyunk. Szerintük ugyanis az ital savas kémhatása erodálja a fogzománcot, aminek hatására fogaink megpettyeződnek és elszíneződnek.

Tovább 

 

network.hu

Ha megfelelő figyelmet fordítasz az egészséges étkezésre, bizonyára figyeled, hogy mely ételek, milyen mikro- és makrotápanyagokat tartalmaznak, amivel el tudod látni szervezetedet. Azt viszont még Te is sokszor elfelejted, hogy ha valamilyen tápanyagot megeszel, az egyáltalán nem biztos, hogy megfelelő mennyiségű emésztőenzim jelenléte nélkül teljes mértékben emésztésre kerül és felszívódik. Itt kerülnek a képbe az emésztőenzimek, amelyek a nagy (makromolekulákat) kisebb alegységekre, például aminosavakra, glükózra és zsírsavakra bontja, amiket a szervezet felszív majd beépít

 

.

Tovább 

network.hu

 A kalciumban gazdag étrend főképp a csontok miatt lényeges, ha viszont nem fogyasztasz belőle eleget, memóriazavar, sőt akár depresszió is felléphet. A tejtermékek, olajos magvak kiváló kalciumforrások, de zöldségekben is van bőven belőle - mutatjuk is, melyeket érdemes fogyasztanod!

 

Sóska

Az egyik legegészségesebb zöldség, amit télen-nyáron megéri enni. Tele van ásványi anyaggal, C-vitaminnal, foszforral, vassal, de kalciumtartalma is különösen jelentős.

Tovább 

network.hu

 Nyaralásból kipihenten visszatérve hirtelen nyomasztóan sok feladatunk gyűlhet össze - iskolakezdés, új projektek, lakásátalakítás... Jó lenne most koncentrálni, és hamar túllenni a kötelező tennivalókon, nyugodtan visszarázódni a hétköznapokba anélkül, hogy a sok feladat miatt stresszelnénk frissen kipihent önmagunkat. A jóga ebben is segít!

 

Koncentrálj!

A keresztirányú gyakorlatok, az egyensúlypózok, a meditációmind hatásosak lehetnek, de íme egy gyakorlat, ami tuti tipp minden nagyobb koncentrációt igénybe vevő tevékenység, pl.

Tovább 

network.hu

 Továbbra is Melbourne-ben a legjobb élni a világon londoni elemzők szerint. Az ausztrál város ötödik éve az első az egyik vezető londoni gazdaságelemző ház kedden ismertetett összeállítása szerint, amelyben Líbia fővárosa, Tripoli az utolsó. Budapest az ötvenedik.

 

Az Economist Intelligence Unit (EIU), a világ egyik legnagyobb nem befektetési banki jellegű elemző és előrejelző intézete idén is 140 nagyváros életminőségét vizsgálta a stabilitás, egészségügyi ellátás, az oktatás, a kultúra és környezet, valamint az infrastruktúra szempontjából.

Tovább 

network.hu

 Na, kipihented magad? – jön a frusztráló kérdés nyaralás után a barátoktól, munkatársaktól. Azért bosszant a dolog, mert legtöbbször, belegondolva, rá kell jönnöm, hogy nem pihentem ki magamat. Sőt, fáradtabb vagyok, mint előtte.

 

Nem szoktam klasszikus nyaralásra menni, szóval nem tudom, milyen tengerparton lógatni a lábamat, de azt igen, milyen vidékre hazamenni. Nincs megállás, valahová folyton menni kell, valami program mindig van, biztos, hogy előbukkan még egy rokon a semmiből, akit még illik meglátogatni, és a szabadságnak már vége is, anélkül hogy egy jót aludtam volna.

Tovább 

network.hu

 Ha nem vagy kifejezetten édesszájú, akkor is számtalan módon vihetsz be túl sok cukrot a szervezetedbe. Ez pedig meglátszik a súlyodon, a bőrödön, az emésztéseden és a közérzeteden is. Ha a következő 8 tippet megfogadod, egészen biztosan könnyebb lesz megválni a cukortól.

 

Óvatosan a reggeli kávéval!

A reggeli kávét 2 cukorral iszod, mert ami jár, az jár? Most azonban próbáld meg csökkenteni ezt a mennyiséget. Már az is sokat számít, ha 2 helyett csak 1 kanálnyit raksz bele, de válthatsz mézre, barna cukorra is.

Tovább 

network.hu

Sört inni jó, főleg ha jó söröket tudunk fogyasztani. De mi történik a szervezetünkben, ha leguritunk egy jó pofa sört? Ezt vette górcsó alá az Alcoholgifts, akik egy infografikát is készítettek a témában.

 

 

 

 

Az első pillanatok

A sör a nyelőcsővön át a gyomrunkba és a belekbe érkezik, majd a véráramba kerül, így eljut az izmokig és az agyunkba is.

10 perccel az elfogyasztás után

A szervezet észleli, hogy az alkohol méreg, és megpróbálja lebontani, majd olyan gyorsan eltávolítani, ahogy csak lehetséges.

Tovább 

network.hu

 Fitten, lendületesen, energikusan éld az életed, hogy kiegyensúlyozott és boldog legyél! Könnyű ezt mondani! Mit tegyél, ha napok óta fáradt, enervált vagy?

 

Álmosan, nyúzottan ébredsz? Már reggel úgy érzed, hogy egy kanna kávé sem ad kellő lendületet a napodhoz? Egész nap csak vonszolod magad, mintha bebetonozott tested lenne? Ha többször is így érzel egy héten, akkor bizony a tested azt jelzi, hogy erős energiahiánnyal küszködik!

Az energiahiány azonban több helyen, több féle fáradás következményeként léphet fel, így az energizálás a kellő egyensúly megteremtése is attól függ, miért vagy fáradt!

Tovább 

network.hu

 Egy nagyon fontos feltétele van annak, hogy a testünk le tudja magát hűteni a forróságban: elegendő folyadékkal kell ellátni. De hogyan kell helyesen inni?

 

 

 

Ha eleget iszunk, akkor a testünk izzadságot tud termelni, ami lehűt bennünket. A sok folyadék a véredényeket is kiszélesíti, így a testünk a bőrünkön keresztül tudja leadni a meleget. Tippjeink segítségével kellemesebbé tehetjük a forró napokat.

 

 

1. A langyos a legjobb

A langyos tea vagy a szoba-hőmérsékletű víz nem éppen az az innivaló, amire kánikulában áhítozunk.

Tovább 

network.hu

 A pihentető alváshoz hozzátartozik, hogy kényelmes pózban aludjunk. Egy új kutatás szerint egy bizonyos testhelyzetet érdemes előnyben részesíteni, mert így hatékonyabbá válik az agy "méregtelenítése".

 

Az oldalt fekvés a leggyakoribb alvási pozíció az embereknél és a vadállatoknál egyaránt. A Stony Brook University szakemberei szerint ez nemcsak a pihenés és a kényelem szempontjából lehet fontos, hanem azért is, mert ebben a pozícióban felgyorsulnak az agy méregtelenítő folyamatai, a szervezetünk hatékonyabban távolítja el a salakanyagokat az agy sejtjeiből, ez pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy a különböző degeneratív idegrendszeri betegségeket, így például az Alzheimer-kórt elkerüljük.

Tovább 

network.hu

 A túlsúlyos nőkre kicsit jobban hat a társadalmi nyomasztás: egy felmérésben 45 százalékuk úgy ítélte meg, hogy rendben van a súlya, míg az elhízott férfiaknál 64 százalék ez az arány. Az önbecsülés jó dolog, de gondot okozhat, ha a túlsúlyos személy nincs tisztában testalkalta egészségügyi kockázataival.

 


Magyarországon az emberek egy része nem megfelelően ítéli meg az egészségi állapotát, így a túlsúlyos férfiak 64 százaléka, míg a túlsúlyos nők 45 százaléka gondolja azt, hogy a súlya rendben van - mondta Török Krisztina, a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet főigazgatója szerdán az M1-en.

Tovább 

network.hu

 Nem csak az üdítő ludas! Sajnos a büfizésnél van sokkal rosszabb.

 

1. Tökreteheti a fogadat

A legtöbb ásványvíz pH-ja elég alacsony ahhoz, hogy hosszú távon roncsolja a fogzománcot – főleg akkor, ha naponta többször is iszod. Bár egyes vizek természetes ásványianyag-tartalma ezt valamelyest ellensúlyozza, máris kész a baj, ha például citromkarikával ízesíted az italt.

Ha mindenképp ilyet kívánsz, legalább főétkezéshez fogyaszd, mert akkor a fokozott nyáltermelés jobban semlegesíti a káros anyagokat.

Tovább 

network.hu

 Gondoltad volna, hogy még az alakformálásod sikere is múlhat rajta? A króm egy esszenciális nyomelem, ami a fehérje-, a szénhidrát- és zsíranyagcserében jelentős feladatot lát el. A króm részt vesz a makrotápanyagok normál anyagcseréjében, hozzájárul az inzulin vércukorszint-szabályozó hatásához. Fokozottan ajánlott tehát cukorbetegek számára.

 

Ha sportolsz, különösen fontos számodra, mert a króm jótékonyan befolyásolja az aminosavak felszívódását.

Tovább 

 

network.hu

 

 Te is ismered azt a helyzetet, amikor annyira kívánod a sütit vagy csokit, hogy szinte már az életedet is odaadnád érte? És szeretnél leszámolni ezzel az érzéssel?


Nyugi, mindannyian voltunk már úgy, hogy megláttunk az Instagramon egy gyönyörű cupcake-et, és azonnal megkívántuk, aztán az irodai büfében még anevünkön is szólított egy, és meg kellett vennünk. De legközelebb, ha veled előfordul, megmutatjuk, hogy ellenállhatsz!


Szippants jázmint!

Tovább 

network.hu

 A folyadékpótlás fontosságáról már biztos sok mindent olvastál, az ásványvizeket valószínűleg karton számra cipeled haza így a nyári kánikulában. De vajon tényleg annyira egészséges? Vagy a csapvíz jobb megoldás?

 

Ebben a témában (is) nagyon nehéz eligazodni, ha megnézed az interneten felbukkanó cikkeket, elolvasod a fórum hozzászólásokat, megnézed a termékek leírását, teljesen ellentmondó információkkal találhatod magad szemben.

Nézzük először a száraz tényeket!

Tovább 

network.hu

A nyár egyik kedvence – a dinnye után – a jól ismert „koviubi”, azaz eredeti nevén a kovászos uborka. Ez az erjesztett savanyúság kevés alapanyagból, könnyedén elkészíthető, csak legyen meleg, egy jó nagy befőttesüveg, na meg sok-sok, egészséges uborka.

A több ezer éve ismert uborka nálunk a 17. század óta terjedt el, de a kovászolt változata csak jóval később hódította meg a magyar gasztronómiát. Hogy mi is a lényege ennek a kémiai folyamatnak?

Tovább 

network.hu

 Az egészséges életmód mindig nagyon fontos, ám egy bizonyos kor felett ennek még nagyobb a jelentősége: ötvenen túl különösen lényeges, hogy a szervezet még több olyan vitaminhoz, tápanyaghoz hozzájusson, amivel ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben. Íme, 5 nyári zöldség és gyümölcs, amikkel még többet tehetsz magadért ötven év felett!


Füge

Nemcsak azért érdemes fügét enni, mert ízletes, de számos jótékony hatása is van: kalciumtartalma magas, ami azért is fontos, mert a kor előrehaladtával magasabb lesz a csontritkulás esélye.

Tovább 

network.hu

 A rostoknak gyakorlatilag nincs tápanyagtartalmuk, az emberi szervezet számára nagy részük emészthetetlen, mégis anyagcserénk szempontjából nagyon fontosak. Miért is kell rostokat fogyasztanod? Emésztőrendszered hibátlan működése garantálja, hogy az egészséges és szervezeted számára jótékony anyagok felszívódása hatékony legyen. Abban az esetben, ha ebben a rendszerben valamilyen hiba lép fel, az nem csupán pillanatnyi problémát jelenthet, hanem hosszú távú egészségkárosodáshoz is vezethet.

Tovább 

network.hu

 A nyár velejárója a darázscsípés. Nagyon kellemetlen és fájdalmas lehet, a gyerekek pedig különösen szenvedhetnek tőle. Mutatjuk, hogyan kezeld hatékonyan és gyorsan.

 

A darazsak ritkábban engedik ki fullánkjukat, mint a méhek, ennek ellenére csípésük nagyon kellemetlen, fájdalmas és égető lehet. Tippjeink gyors segítséget jelenthetnek a darázscsípés ellen.

1. Kezeld hideg vízzel a darázscsípést

Ha a darázscsípést követően azonnal hideg vizet engedsz az érintett testfelületre, a víz azonnal enyhíteni fogja az égető érzést.

Tovább 

network.hu

 A csalán igazi szezonja tavasszal van, ilyenkor érdemes minél többet begyűjteni a friss hajtásokból, hiszen nem csak teának jó, hanem spenóthoz hasonló főzeléket is készíthetünk belőle.


Ilyenkor ősszel azonban még kellő mennyiséget tudunk gyűjteni ahhoz, hogy hatékony krémet készítsünk a visszerek ellen. Ha mégsem tudunk mi magunk csalánt gyűjteni, akkor a gyógynövényüzletben is beszerezhetjük szárított formában.

Nagyon könnyű elkészíteni a következő krémet, és a visszereken kívül még ajánlott ekcémás, rozáceás bőr kezelésére.

Tovább 

network.hu

A szénsavas víz tovább eltartható a melegben, megfelelően hűtve pedig a vérkeringést is felpezsdíti. Ennek köszönhetően több hőt tudunk leadni, így nyáron különösen előnyös lehet a fogyasztása.

A szódát már több mint 160 éve ismerjük, ami nem csak önmagában frissítő, hanem a fröccs elengedhetetlen kelléke. Ismét egyre többen készítenek otthon szénsavas vizet, egyrészt a retró hullám feléledésének, másrészt a modern készülékeknek köszönhetően. 

Nyáron még nagyobb figyelmet kap az elegendő folyadékfogyasztás, különösen a kánikula idején.

Tovább 

network.hu

 A legújabb informatikai fejlesztéseknek köszönhetően jövőre minden egészségügyi ellátással kapcsolatos információt megnézhetsz az ügyfélkapun. Ellenőrizheted, ki, mikor, hol és mivel kezelt, milyen receptet írt fel, de visszakeresheted a leleteket, zárójelentéseket is.

 


Másfél év múlva az ügyfélkapun keresztül magad is lekérdezheted az egészségügyi ellátásokkal kapcsolatos információkat. Megnézheted, az egészségbiztosítónak küldött jelentések szerint hol, mikor, ki és mivel kezelt, milyen recepteket írtak fel számodra.

Tovább 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu